Sivut

keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Raskauskiloista.

Mä en noista kiloista jaksa ottaa mitään pulttia ja miettiä et voinkohan mä nyt syödä tota ja tota ettei läskit lotise yms. Tottakai terveellisesti ja monipuolisesti syön, mutta on sitä herkuteltukki ettei
sen puolen.

Sillon raskauden alussa mä tiputin ainakin 7kg painoa melkein ittestään, kun pois jäi alkoholi ja baari-iltojen jälkeiset grillillä käynnit ja krapulamätöt. 
Nyt tässä raskauden aikana oon lihonnu niistä kiloista takas jonku 5kg:n verran. 
Eilen sitten puntarilla käydessäni huomasin, että mulla oli tippunu 2kg ihan tosta noin vaan! Ja nääkin kilot on tippunu siinä 2viikon aikana.
Se on aika outoa, koska oon syöny aivan normaalisti ja liikkuminenkin on itseasiassa ehkä vähä vähentynyt.
Väsymys ja stressikin on poissa kun työt loppu ja tuntuu että kaikki asiat on ruvennu rullaamaan jotenkin! 

Mun ei oo tarvinu koko raskauden aikana syödä kertaakaan ns. kahden edestä. 
Joskus on ollu päiviä että jääkaapinoven saranoita olis saanut olla öljyymässä ja nälkä oli muka koko ajan! 

Mun mahakaan ei ole oikeestaan kauheesti viime aikoina kasvanut. Tai J huomautti eilen kyllä että on se taas pikkusen kasvanu. Vauvan liikkeet on ollu ihan normaalit ja ne on tuntunu paremmin kun aikaisemmin ja oon melkeinpä kädellä jo tuntenut esimerkiksi missä vauvan pää on ollut kun oon sängyllä makoillut. <3
Ehkä se tekee sitten jonkinmoisen kasvupyrähdyksen kohtapuolin!

Torstaina tulee viikkoja tasan 30, MUTTA mittojen mukaan mitä otettiin viime ultassa niin viikkoja saattaakin olla vasta 28. Mutta pysyttiin silti samassa lasketussa ajassa kun heitto oli niin vähäinen ja muuten kaikki mitat antoivat myöden että viikkoja olisi ollut silloin se mitä pitikin. 

Nyt mä oon vaan kauhulla miettiny että joo, entäs jos sieltä tuleekin poika.. :D 
Eihän ne ultrat oo 100%:sen varmoja. Kaikki on kyllä sanonu että tyttömaha se on aivan selvästi.
Mulle on aivan sama kumpi tulee, mutta mulla on ostettuna lähinnä tyttöjen vaatteita!  :D 

Ja sitten nimistä. 
Vaikka itse synnytykseen on reilu 2kk niin mä oon jo kuumeisesti miettiny nimiä! 
Mä oon semmonen että mulla pitäs olla aina KAIKKI valmiina, vaikka itse asia ei ole vielä tapahtunut.
Malttamaton?
Ongelma onkin se että mulla ei ole yhtäkään nimeä edes keksittynä päässä! Paljon oon saanu ehdotuksia ja olishan se hauska jos vauvan nimissä olisi jotain joka liittyis kummankin sukuun. 
Itse sain omat nimet äidin ja kummankin tätien nimien perusteella. 
Onneksi sitä aikaa tosiaan on.. :)

Ai niin, pakko kirjottaa vielä tästä!
Eilen J piti kättä aamulla mun mahan päällä ja vähän "heilautti" mun mahaa, niin pikkunen potkas oikeen kunnon potkun takasi merkiks että hereillä ollaan!
Vaikka siinä tilanteessa ei mitään erikoista silleen ollu, mut se oli silti jotenki niin mukava tunne! :)
J ei tosiaan ole kun vasta muutaman kerran tuntenu vauvan potkut. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaa kommentilla. :)