Sivut

perjantai 11. tammikuuta 2013

Nimitarina.

Facebookin äitylit -ryhmästä sain idean kirjottaa neidin nimitarinan
ja kertoa lempinimistä.

Julia nimelle ei oikeestaan ole minkäänlaista tarinaa. 
Haluttiin antaa etunimeks joku J:llä alkava, että tulis vähän jotain 
J:nkin (poikakaverin) puolelta.
J keksi sitten nimeksi Julia. 
Kuitenkin tarkotus oli silti että etunimi ois joku nätti yksosanen nimi,
joka ei silti oo jokasella vastaantulijalla.
Meille myös annettiin paljon nimiehdotuksia, mutta päällimmäisenä pyöri koko ajan 
Johanna, Henna, Sofia ja Pinja.
Johanna nimen  tyrmäsin samantien, koska se tuo mulle mieleen vaan v:mäisen akan. :D
Henna nimi oli kauan yks suosikeista, mutta sekin toi jatkuvasti mieleen 
Henna Kalinaisen..... -.- Joten en halunnu nimetä mun lasta bimbon blondin mukaan. 
Sofia oli yks hyvä ja kaunis nimi, samaten Pinja. 
Neiti ei vaan muistuttanu Pinjaa (enkä tiedä kyllä muistuttaako kauheesti Juliakaan)
ja J ei suostunu Sofia nimeen. 

Emilia nimi tulee mun puolelta.
Se on mun siskon nimi. 
Mun kokonimi on Nina Janika Susanne, ja nää nimet on tullu mun äitin ja tätien nimien perusteella.
Halusin siis jatkaa perinnettä. Ja mä oon aina sanonu, että mun tytölle toiseks nimeks tulee Emilia
koska se on mun mielestä kaunis nimi. 

Julialla on isänsä sukunimi. Siitäkin meillä oli pieni taistelu päällä, mutta päätin luovuttaa
ja antaa J:lle periks. :D 


Käytetyimmät lempinimet on Huldis, Sihinä ja Julkku.

Huldis tai Hulda on mun porukoiden keksimä nimi jo silloin kun neiti oli mahassa.
Mä en tiedä mistä ne on sen keksineet, mutta edelleen kutsun neitiä vielä sillä nimellä.
Monet myös luuli, että me aijotaan antaa nimeksi Hulda ja kun kerrottiin että näin ei tuu olemaan, 
niin monet oli aika "pettyneitä". Olispa ainaki ollu nimi, jota kaikilla ei ole! :D

Sihinä on nimi jolla J yleensä neitiä kutsuu.
Se lähti yhestä jutusta, jonka kerroin J:lle, mutta tähän en aio sitä kertoa, koska juttu on aika sekava. 
Mutta J:n kaverin kommellusten kautta tämäkin nimi on keksitty. 

Julkku nimeä käyttää varmaan eniten Julian yks kummeista. Myös mä sanon joskus tolla nimellä.

Pitäis varmaan oikeesti ruveta käyttämään oikeeta nimeä kohta neidillä, 
muuten se ei koskaan tajua mikä sen oikee nimi on kun on tottunu mitä kummallisimpiin
lempinimiin. :) 



2 kommenttia:

Nakkaa kommentilla. :)