Sivut

keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Mietintämyssy päähän?

Tossa eilen illalla J:n kanssa mietittiin, että mikä olis semmonen työ mitä jaksais tehdä pidemmän päälle.
Mun mielestä semmosta ei oo, mutta J:llä tuntu olevan aika montaki vaihtoehtoa.
Sen mielestä oli vaan huonoa se, että niitä ei joko järjestetä tällä paikkakunnalla tai niihin tarvitaan lukio ja monen vuoden opiskelu. 
J:tä kiinnostais myös lastenhoito. Mutta haluaisi mennä mieluummin tarhaan hoitamaan niitä "isompia" lapsia.
Se ei vaan tiedä miten siihen opiskellaan, ilman että täytyy käydä 3vuotinen lähihoitajakoulutus.
Se ei kuulemma aio persettä kuluttaa koulunpenkillä yli 2vuotta ja toiselle paikkakunnalle ei haluaisi muuttaa. Ymmärrettäväähän se on, koska sillä on poika täällä, jota tietenki haluaa nähdä. :) 

Mulla taas ne koulut mihin haluisin on juurikin toisella paikkakunnalla. Mua kiinnostais kauheesti koruseppä,
mutta en halua minkään kurssin kautta sitä opiskella, koska se ei ole sama asia.
Yks mikä myös kiinnostaa on kosmetologi, MUTTA tiedän että siihen opiskeluun kuuluu jalkahoitoa ja mä en vaan jotenki siedä paljaita jalkoja. Lapset tietenki on asia erikseen. 
Mua inhottaa raspata jonku sukkahieltä haisevan rekkamiehen sienikynsivarpaita. Ei onnistu. 
Parturi-kampaaja on yks myös mihin voisin mennä.
Omalta koulutukselta oon tarjoilija ja ravintolakokki. 
Kokin hommat passais, mutta tietenki paska juttu on siinä että joutuisi olemaan viikonloppujakin töissä.
..ja iltoja. 
Oon tässä funtsinu nyt paljo, että kun äitiysloma loppuu maaliskuussa niin olisin kotona niin kauan
kun vauva täyttää vuoden. Yritän sitten saada sille hoitopaikan. 
Jossen oo siihen mennessä löytäny työpaikkaa mikä kiinnostaa, niin taidan lähteä opiskelemaan sinne
parturi-kampaaja-alalle, JOS VAKK:illa on sitä tarjota.
Minkää justiin yläasteelta päässeiden apinoiden kans mua ei saa. :D 
Tykkään myös kauheesti tatuoinneista ja lävistyksistä ja oon kauheesti miettiny hakea "oppitytöks" jonnekkin tatuointi ja lävistysliikkeeseen. Mutta en sitten tiedä onko se loppupeleissä semmonen ammatti, jolla tuo pidemmän aikaa leivän pöytään.. 

Mutta jossei tota opiskelupaikkaa silloin ole ja töitä ei ole tarjolla, niin oon sitten pidempään kotona.
Varsinaista kiirettähän mulla ei perjaatteessa vielä ole näiden asioiden kanssa, mutta eipä siihen kauaa enää ole ennen ku "lomat" on lusittu ja paluu työarkeen koittais.. 


Tuleekohan musta joku ikuinen opiskelija, kun tuntuu että koulutan itteni aina alalle, joka ei sitten myöhemmin enää kiinnostakkaan? O.o 

9 kommenttia:

  1. Mähän alotin syksyllä kosmetologi opinnot ja tykkäsin kyllä, mutta luokkakaverit (ei tietenkään kaikki) oli sellasiakin idiootteja ja ne idiootit ei kyllä ihme kyllä ollut niitä 16-vuotiaita vaan nämä itseäni vanhemmat tai muutaman vuoden nuoremmat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aj jaa! joo no joskus kyllä on niin lapsenmielisiä aikusiaki ettei mitään rajaa. Oliksä vakk:in kautta vai? :o

      Poista
    2. ei ku ihan ammattiopiston :) mutta sain hyväksluettua nää perusaineet..

      Poista
  2. Kyllä vakissa on lähihoitajan koulutus iltaopiskeluna (en kyllä oo varma että saako valita koulutusohjelmanks lapset ja nuoret), että voi tehdä jotain töitä samalla kun opiskelee. Lastenhoitajaks tuskin pääsee esim. oppisopimuksella. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii, se pitäis olla vaan päivä ku j on sitte illat duunis :s mut sanon sille kyl tosta. joo mä luulen kans ettei pääse. :s mitenköhän, pääseeköhän toi perhepäivähoitaja sitte tarhaan "tarhatädiks"`, vai onko se sama asia? O.o

      Poista
    2. perhepäivähoitaja pääsee mun mielestä ainakin ryhmiksiin, koska ne on tavallaan perhepäivähoitajista koottu pieni ryhmä. :)
      Äitikin opiskelee nyt iltakouluna lähihoitajaks, niin sillä on viikossa 2-3 päivää koulua.

      Poista
    3. Ja on siellä muutenki lähihoitaja puoli, joka ei ole vain iltakoulua. Ja se kesti muistaakseni 2-vuotta, kaveri oli siinä mutta se erikoistu muistaakseni sitten vanhuksiin.

      Poista
    4. Okei, no tolla J:llä on ehdoton ei mummujen perseiden pyyhkimiselle :D vaikka oon sanonu sille että ei se oo sen pahempaa ku vauvan paskavaipan vaihtaminen :D

      Poista

Nakkaa kommentilla. :)